SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número26Las instituciones educativas de nivel superior en México: posicionamiento y preferencias de los estudiantes en torno a la oferta educativaDiscapacidad y empleo en España: su visibilidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

MARIN IDARRAGA, Diego Armando. The teaching of Administration Theories: Episthemic restrictions and Educational Possibilities. Innovar [online]. 2005, vol.15, n.26, pp.43-58. ISSN 0121-5051.

In its historical rising, the knowledge in Administration has been structured on a vast production of wordings, some with theory status and the others with an "air"of ideological speech. Thus, the structure of Administration knowledge has fluctuated between two kinds of logical arguments, that in occasions are crossed one is a type of theoretical rationality and the other one with praxis character. In the first typology the theories of administration are taking into account, the second one, focus on management. This paper expect to introduce a context of episthemological and educational reflection, that notices the necessity to differentiate the theoretical-practical duality at the moment to face the teaching of administration.

Palabras clave : Administration Theories; administrative knowledge; administration episthemology; Administrative fashions; teaching of administration.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons