SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número42En busca de las audiencias: El efecto del uso de la contraprogramación parcial y un estilo más amigable de los noticiariosLiderazgo en el sector público: algunas cuestiones teóricas y metodológicas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

HERAS, Iñaki; MARIMON, Frederic  y  CASADESUS, Martí. Impact of quality improvement tools on the performance of firms using different quality management systems. Innovar [online]. 2011, vol.21, n.42, pp.161-174. ISSN 0121-5051.

This study compares the impact of quality management tools on the performance of organisations utilising the ISO 9001:2000 standard as a basis for a quality-management system and those utilising the EFQM model for this purpose. A survey is conducted among 107 experienced and independent quality-management assessors. The study finds that organisations with qualitymanagement systems based on the ISO 9001:2000 standard tend to use general-purpose qualitative tools, and that these do have a relatively positive impact on their general performance. In contrast, organisations adopting the EFQM model tend to use more specialised quantitative tools, which produce significant improvements in specific aspects of their performance. The findings of the study will enable organisations to choose the most effective quality-improvement tools for their particular quality strategy.

Palabras clave : Quality improvement tools; quality management models and systems; ISO 9001:2000; EFQM.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons