SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número45Planeación de la cadena de abastecimiento para la detección y erradicación de minas antipersonales por medio de robotsDesarrollos innovativos en la asignatura Métodos y Técnicas de Investigación Social: el caso de los estudios de Sociología Aplicada en la Universidad PúPublica de Navarra índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

BLANCO-ENCOMIENDA, Francisco Javier  y  LATORRE-MEDINA, María José. Practical and pre-Professional Teaching in the Framework of the Administrative Sciences. Innovar [online]. 2012, vol.22, n.45, pp.69-82. ISSN 0121-5051.

This study presents research aimed at: 1) determining the conceptions that future professionals in the business world have regarding the practical teaching they received during their university studies, 2) determining the level of importance that specific skills in a degree program in the field of Administrative Sciences have on the exercise of their profession, 3) looking at the professional skills that are actually taught during their university studies, both at the faculty and/or through internships at companies and 4) determining whether or not certain descriptive variables produce differential effects on the opinions expressed in this regard. A quantitative research methodology has been used in the study, fundamentally of a descriptive type; the data obtained have been subjected to diverse statistical treatments. The results show the effects of external internships in relation to professional qualification.

Palabras clave : practical and pre-professional teaching.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )