SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número1El Entonamiento Afectivo en las Interacciones Tempranas Adulto-Bebé: una RevisiónDiálogos y Saberes sobre Sexualidad de Padres con Hijos e Hijas Adolescentes Escolarizados índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0121-5469

Resumen

VELOSO GOUVEIA, VALDINEY et al. Cheating Admission Self Report Scale: Evidence of Factorial Validity and Precision. Rev. colomb. psicol. [online]. 2018, vol.27, n.1, pp.27-40. ISSN 0121-5469.  https://doi.org/10.15446/rcp.v27n1.64467.

This study aimed to adapt the Cheating Admission Self Report Scale (CASRS) to the Brazilian context and collect evidence on factorial validity and internal consistency. 441 students participated (M=16 years, 54.6% females), randomly divided in two groups. All responded to CASRS and to demographic questions. The analysis of the main components demonstrated a bifactor structure, whose factors presented Cronbach's alphas (α) greater than .80 (G1). This structure was corroborated by means of confirmatory factor analysis (for example, CFI =.87 and RMSEA =.08). The scale was shown to be psychometrically adequate and there was evidence of factorial validity and internal consistency; the scale can be used to measure plagiarism in the academic context.

Palabras clave : admission; plagiarism; precision; validity.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )