SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número1Concepción de la Psicoterapia. Aproximación Cualitativa desde la Teoría FundamentadaCreencias en Teorías de la Conspiración acerca de la COVID-19 entre los Estudiantes Venezolanos: Un Estudio Piloto índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0121-5469

Resumen

CELY AVILA, FLOR EMILCE. Embodied Education for Coexistence. Rev. colomb. psicol. [online]. 2021, vol.30, n.1, pp.63-77.  Epub 27-Mayo-2021. ISSN 0121-5469.  https://doi.org/10.15446/rcp.v30n1.71764.

In this article I propose to defend an education for coexistence from an early age that (1) departs from a correct understanding of the bodily, active, and affective nature of the human being; (2) understand the indispensability of implementing alternative and novel pedagogies that promote education based on the use of the whole body in teaching / learning activities; and (3) trust and integrate the results of empirical research based on robust theoretical bases into their practices. The emphasis will be put on the need to implement novel and creative methodologies and pedagogies based on some postulates of phenomenology, as well as in some hypotheses of contemporary approaches of embodied and situated cognition.

Palabras clave : coexistence; education; embodiment; emotions; pedagogy.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )