SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2LA IMPORTANCIA DE LA INNOVACIÓN EN EL PRODUCTO PAR A GENERAR POSICIONAMIENTO EN LOS JÓVENES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Facultad de Ciencias Económicas: Investigación y Reflexión

versión impresa ISSN 0121-6805

Resumen

RODRIGUEZ MORENO, DIANA CRISTINA  y  GRANADOS AVILA, PILAR NATHALY. DIAGNOSIS OF COMPETITIVENESS OF TOURISM IN BOYACÁ (COLOMBIA). Rev.fac.cienc.econ. [online]. 2017, vol.25, n.2, pp.193-205. ISSN 0121-6805.  https://doi.org/10.18359/rfce.3073.

This article presents a diagnosis of tourism in Boyacá (Colombia). For this purpose, the study was carried out in seven tourist destinations through the value chain. 368 interviews were conducted with businessmen, tourists, inhabitants and government. Within the conclusions it was found that Boyacá and its tourist destinations require to increase its competitiveness. However diverse problems located in the tourist destinations value chains prevent the achievement of this objective.

Palabras clave : Tourism; Value chain; Competitiveness; Colombia..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )