SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34Desafío, compromiso y decisión en el trabajo de profesoras Argentinas no indígenas en una escuela bilingüe interculturalAnálisis de la traducción y aplicación de la Constitución Colombiana a la lengua Curripaco índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

PIAMONTE CRUZ, Marcela  y  PALECHOR AREVALO, Libio. Interculturality: achievements and challenges in the formation process of indigenous teachers in the Colombian Southwest. Nómadas [online]. 2011, n.34, pp.109-117. ISSN 0121-7550.

The subject of this paper is the field of tension and conflict between higher education and interculturality seen through the relationship between the public Universidad del Cauca, and the Univerisdad Autónoma Indígena Intercultural which is looking for the license from Ministerio de Educacion, both based in Departamento del Cauca, Colombia. This relationship is studied from three aspects: the role of the institutions in the public policy, the interpretation of the concept of interculturality, and the significance each institution gives to the indigenous knowledge.

Palabras clave : interculturality; indigenous teacher; ethno-education; own education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )