SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34Educación y teatro popular en la intervención intercultural dialogada con niñas y niños mayas yucatecos, MéxicoLa investigación sobre desarrollo cultural comunitario en Cuba: una mirada a sus aportes y desafíos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Prospectiva

versión impresa ISSN 0122-1213versión On-line ISSN 2389-993X

Resumen

ARROYO-ORTEGA, Adriana  y  ROBAYO-NORENA, Sandra Milena. Higher education and technologies: intercultural trails from the stories of the Emberá community in Antioquia, Colombia. Prospectiva [online]. 2022, n.34, pp.133-152.  Epub 01-Jul-2022. ISSN 0122-1213.  https://doi.org/10.25100/prts.v0i34.11811.

This article presents the findings related to the barriers that young people, as well as other members of the Emberá indigenous community of southwest Antioquia, identify in relation to higher education and the use of technologies, and the underlying challenges and possibilities. Under a methodology of Participation Action Research - IAP, an intercultural research process points out the need for current education to be able to recognize the value of the practices of indigenous peoples, while linking them to new scenarios in the use of technologies without implying loss of their cultural settings.

Palabras clave : Higher Education; ICT; University; Youth; Ethnic group.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )