SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número28Cultura de paz: una construcción desde la educaciónHegemonía y alternativas en las políticas educativas para la infancia en Colombia: sujetos, discursos y prácticas (1982 - 2015) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Historia de la Educación Latinoamericana

versión impresa ISSN 0122-7238

Resumen

RISCANEVO ESPITIA, Lida Esperanza  y  JIMENEZ ESPINOSA, Alfonso. The math teacher's learning as a research field. Rev.hist.educ.latinoam. [online]. 2017, vol.19, n.28, pp.173-196. ISSN 0122-7238.  https://doi.org/10.19053/01227238.6247.

This review article presents several ways to understand the math teacher's learning through the analysis of the research focus regarding the teacher. The meaning conferred to the teacher's learning is deepened from philosophical approaches; the problems derived from the perspectives on the field; the paradigms or conceptual frameworks of teacher training and general theories of learning. The objective consists of understanding the assumptions and conjectures that determine the math teacher's learning view through their research development. Finally, it is considered the sociocultural perspective as an emerging field of research development, where the knowledge of the teacher and the process of knowing attribute new meanings to the math teacher's learning.

Palabras clave : Learning; math teacher; learning theories; teacher training.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons