SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Investigación en enseñanza de las ciencias en Colombia: estudio desde sus cosificacionesViabilidad de comunidades profesionales de aprendizaje en sistemas educativos de bajo desempeño índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294

Resumen

BENAVIDES LEON, Carlos Andrés  y  LOPEZ RODRIGUEZ, Nelly Milady. Contemporary Challenges to Ongoing Professor Training. educ.educ. [online]. 2020, vol.23, n.1, pp.71-88. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2020.23.1.4.

The article addresses the ongoing training of the faculty under the conceptual trends and developments found in the literature reviewed. The study aims to discuss chief contributions to professor training at present based on the dimensions and skills proposed for their profile. It also considers the challenges that the context of the 21st century poses to those involved in university teaching or managing teacher development in educational institutions.

Palabras clave : Educational improvement; educational quality; teacher qualifications; higher education; university education; teacher assessment; teacher training; teacher education..

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )