SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número3Educación ambiental lúdica para fortalecer habilidades cognitivas en niños escolarizadosDe los juegos a la gamificación: propuesta de un modelo integrado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Educación y Educadores

versión impresa ISSN 0123-1294versión On-line ISSN 2027-5358

Resumen

CRUZ CASTANO, Norella  y  PARAMO, Pablo. Education for Climate Change Mitigation and Adaptation in Latin America. Educ. Educ. [online]. 2020, vol.23, n.3, pp.469-489.  Epub 03-Mayo-2021. ISSN 0123-1294.  https://doi.org/10.5294/edu.2020.23.3.6.

This article establishes the current state of research into climate change education in Latin America based on a review of publications in the Scielo, Ebscohost, Dialnet, and Redalyc databases from 2009 to 2019. The categories "education" AND "climate change" OR "global warming" were used, and a sample of 36 studies was selected. The results show that in Latin America, climate change education has been approached mainly by studies of perception and social representations, including educational proposals that target the young population. Misconceptions about climate change and confusion of this phenomenon with other environmental problems are noted.

Palabras clave : Latin America; climate change; school curriculum; environmental education; environmental policies.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )