SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Evidencias del choque térmico en partículas de polvo después de una explosión en minería de carbónDesarrollo de un modelo computacional para la evaluación mecánica y funcional de la articulación trapecio metacarpiana índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Ingeniería y competitividad

versión impresa ISSN 0123-3033

Resumen

RESTREPO-ALVAREZ, Andrés F.; NAVAS, Diego Fernando  y  NAVAS, Diego Fernando. Basic programming structure using a microcontroller system: Ping-Pong game. Ing. compet. [online]. 2014, vol.16, n.2, pp.35-44. ISSN 0123-3033.

In this paper is presented the design and implementation of a ping-pong game on a 7x5 LED matrix based on a microcontroller system. Its implementation involves all processes in typical software development logic, which makes this application to be considered as a pedagogical tool for teaching basic programming content. The design from the perspective of engineering is presented, furthermore is detailed the diagram of the different stages of the system and the structure of the algorithm implemented in the microcontroller. The application allows increase the complexity of programming in so far that increase the conditions and restrictions of operation, generating greater capacity for analysis and alternative solutions

Palabras clave : pedagogical tool; Ping-Pong game; programming; microcontroller system.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )