SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número22Tendencias globales y locales en la formación de docentes de lenguas extranjeras*¿Podemos praxizar la formación de maestros de segundas lenguas? Una invitación a haer parte de un reto colectivo y colaborativo índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

ARIAS, Clara Inés  y  RESTREPO, María Isabel. Action Research In Education: A Way Towards Professional Development And Autonomy. Íkala [online]. 2009, vol.14, n.22, pp.109-122. ISSN 0123-3432.

In this piece of writing we demonstrate the way the work dynamics of our team of teacher and student researchers (PEALE, acronym in Spanish) has contributed to our professional development and autonomy. We do not show the results of the action research project on evaluation of foreign language acquisition, but how it has promoted knowledge, experience, social, research, and evaluation skills, and attitudes towards evaluation and research. With examples of practices held in the team, we illustrate how reflexivity, dialectic critique, and collaboration, action research principles, are put into action. We also refer to the relationship among these principles and professional development, autonomy, and the researchers' willingness to use the empowerment gained in the transformation of their educational communities.

Palabras clave : educational action research; professional development; autonomy; empowerment; research.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons