SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número26La citación en tesis doctorales de biología y lingüísticaColección Termisul: un estudio de los patrones de lenguaje jurídico, normativo y científico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

SCHNELL, Bettina  y  RODRIGUEZ, Nadia. Approach to terminology teaching. A methodological proposal, adapted to the training needs of translators. Íkala [online]. 2010, vol.15, n.26, pp.181-203. ISSN 0123-3432.

Objectives: The aim of this article is to present some reflections as to the methodology of on terminology training for translators, starting from the premise that the professional reality determines what we teach and how we teach, that is to say, the type of terminological and terminographic competences future translators should acquire and the training methodology we should adopt in order to develop these competences. Method: We outline the contextual framework in which terminology training for translators is situated and we address the relation between terminology and specialized translation, taking a closer look at the concept of terminological competence on the basis of Cabré's and Alcina's approaches. Results: The article concludes with a methodological proposal focused on the learning process.

Palabras clave : terminology teaching; cross-curricular teaching; translator training.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons