SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número28HACIA LA FORMULACIÓN DE UNA PROPUESTA DE ESTÁNDARES DE OPORTUNIDAD PARA APRENDER EN LA ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE EFL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

GOMEZ, Juan David. AN HONEST START: REASSESSING THE ROLE OF THEORY IN EFL TEACHER EDUCATION. Íkala [online]. 2011, vol.16, n.28, pp.261-275. ISSN 0123-3432.

This essay revisits the long acknowledged but still unresolved theory/practice schism in EFL teacher education. The methodology used included the research of literature related to the subject, a comparison and contrast of representative examples of its current manifestations, and an examination of its effects on a selected group of undergraduate students. Results showed a need for measures to be taken that would establish a more solid link between teacher education programs and teacher needs. It ends by suggesting alternative approaches that could begin to return basic and pragmatic content to teacher education and professional development programs.

Palabras clave : EFL teacher education; theory/practice gap.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons