SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1LA POLÍTICA LINGÜÍSTICA DE CERTIFICACIÓN DE LA COMPETENCIA EN LENGUA EXTRANJERA EN LA UNIVERSIDAD DE ANTIOQUIA: UN ANÁLISIS DESDE EL DISCURSOMAESTRO, TRADUCTOR Y TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN EN LA ESCUELA DE IDIOMAS DE LA UNIVERSIDAD DE ANTIOQUIA: REALIDADES Y RETOS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

versión impresa ISSN 0123-3432

Resumen

OSORNO GONZALEZ, Jaime Alberto  y  LOPERA MEDINA, Sergio Alonso. INTERACTION IN AN EFL READING COMPREHENSION DISTANCE WEB-BASED COURSE. Íkala [online]. 2012, vol.17, n.1, pp.45-59. ISSN 0123-3432.

This article reports the positive and negative effects of an EFL reading comprehension distance web-based course based on four models of interaction (Bouhnik & Marcus, 2006; Moore, 1989). The methodology used was a case study, and researchers used five different data collection instruments and the tools from the platform Moodle to collect them. Some of the positive findings include: language improvement, individualized assistance, a friendly environment, and a different teacher's role. Conversely, some of the negative results are: the number of exercises, anxiety, limited feed-back, lack of interaction among students, and the absence of a tutorial guide. In conclusion, it is suggested that web-based courses balance the number of exercises, give deeper feed-back, encourage interaction among students, and design a tutorial.

Palabras clave : interaction; EFL reading; MOODLE platform.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons