SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número1Los materiales educativos: fundamentos para promover el desarrollo de la escritura y de las habilidades mentales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombian Applied Linguistics Journal

versión impresa ISSN 0123-4641

Resumen

DIAZ MONSALVE, Ana Elsy  y  CARMONA AGUDELO, Nadia Carolina. Holistic Training: Teachers' views of pedagogy. Colomb. Appl. Linguist. J. [online]. 2010, vol.12, n.1, pp.7-26. ISSN 0123-4641.

This article reports the results of a qualitative investigation. It explored the representations on the concept Holistic Training that EFL teachers have in Medellin's public, primary schools. This work had the collaboration of 19 teachers, holding a B.Ed or a specialization in English. They answered a questionnaire and an in-depth interview. The interpretation of this information revealed that the representations of these teachers about the Holistic Training have two different dimensions: instrumental and transcendental. Both are structured around student's personality, motivation, their communicative competence and socio-cultural context.

Palabras clave : representation; holistic training; personality; motivation; communicative competence; and socio-cultural context.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons