SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28La pedagogía crítica: Una manera ética de generar procesos educativosProyectos de aula para la enseñanza de inglés: transformar las experiencias en aprendizaje para los profesores y los estudiantes por medio de la literatura índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

VERA RODRIGUEZ, Esperanza  y  ARIAS SOTO, Luz Dary. Development of strategies to teach English through an interactive game: A Journey to Britannia. Folios [online]. 2008, n.28, pp.120-136. ISSN 0123-4870.

This article is aimed at presenting the results of the exploration of the software A Journey to Britannia, designed within the research project "Exploration of two hyper-medial methodological proposals for the development of listening skills. We will deal with the methodological principles of the software and the results of this case study, which purpose was to answer the following research questions: How do intermediate level students perceive the methodological proposal developed in the interactive game A Journey to Britannia? And how do they face the listening tasks in the program?

Palabras clave : Autonomy; noticing; strategies; hipermedial proposal; metacognition.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons