SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Conceptualizaciones acerca de los animales en niños de la sociedad mayoritaria y de la comunidad indígena Uitoto en ColombiaEl aprendizaje lúdico de la literatura en niños de educación básica primaria, apoyado en dispositivos tecnológicos como los Ambientes Hipermediales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

CHAPETON, Claudia Marcela. Metaphor Identification in EFL Argumentative Writing: A Corpus-driven Study. Folios [online]. 2010, n.32, pp.125-140. ISSN 0123-4870.

This article reports research investigating instances of linguistic metaphor in contextualized corpus data. Since the issue of metaphor identification in naturally-occurring data has been reason of current debate among cognitive and applied linguists, this paper focuses particularly on the process of identification of this type of language in corpus data and proposes a combined procedure for metaphor identification. The findings inform about the presence and word class of metaphorical language in the argumentative writing of EFL university students. Implications and directions for future research are highlighted.

Palabras clave : Linguistic metaphor; corpus linguistics; metaphor identification procedures; EFL students' metaphor production.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons