SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número39El signo en Vygotski y su vínculo con el desarrollo de los procesos psicológicos superioresPromoción de la toma de decisiones en adolescentes estudiantes de inglés como lengua extranjera mediante planes de trabajo recopilados en sus portafolios índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

TAGLE OCHOA, Tania et al. Beliefs of trainee teachers regarding English teaching. Folios [online]. 2014, n.39, pp.77-87. ISSN 0123-4870.

The aim of this research project is to identify the opinions about the teaching which final year students studying to be English teachers have received during their degree at a Chilean university. The methodology used to collect information was semi-structured interviews. The processing of data was performed by means of a content analysis, where the codification and categorisation of the information was aided by the qualitative analysis software programme Atlas.ti. The results indicate that the participants' opinions about teaching are marked by a traditional and communicative focus of the language.

Palabras clave : Initial teacher training; beliefs; teaching.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )