SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número43Aproximación a un modelo de autorregulación en escritura académica a partir del análisis de protocolosUn modelo de análisis para la lectura comprensiva y la construcción de conocimientos culturales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Folios

versión impresa ISSN 0123-4870

Resumen

CASANOVAS CATALA, Montserrat. Tools 2.0 in Academic Writing: Search Engines and Dictionaries. Folios [online]. 2016, n.43, pp.77-88. ISSN 0123-4870.

This article presents some of the results of a study based on the use of Information and Communication Technologies (ICT) in academic writing, which is being conducted by the Research Group in Linguistic Mediation of the University of Lleida. This study analyzes the role that ICT plays in the process of writing academic texts and aims to show how specific tools such as online dictionaries or search engines are integrated in the immersion process of academic texts for the university student demography.

Palabras clave : Academic writing; academic texts; ICTs; web 2.0 tools.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )