SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número130Orientación de las organizaciones públicas al aprendizaje organizacional. El caso de los organismos descentralizados en el Estado de Sonora, México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios Gerenciales

versión impresa ISSN 0123-5923

Resumen

CRUZ RODRIGUEZ, Ignacio Javier. Advertising economies of scale in large companies in Mexico 2008-2011. estud.gerenc. [online]. 2014, vol.30, n.130, pp.3-9. ISSN 0123-5923.

The objective of this paper is to analyze the impact of advertising by big companies in Mexico. By a quantification of sales-advertising elasticity at company level this article classifies advertising economies or diseconomies of scale. The results suggest the presence of advertising scale economies in Walmart and Telcel and advertising scale diseconomies for the rest. Finally, a discussion is presented on the advantages and disadvantages of the results.

Palabras clave : Advertising economies of scale; Sales-advertising elasticity; Advertising intensity.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )