SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2DELINCUENCIA JUVENIL: UNA REVISIÓN TEÓRICAMEMORIA COTIDIANA EN POBLACIÓN DE ADULTOS MAYORES: UN ESTUDIO LONGITUDINAL DE 10 AÑOS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Acta Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0123-9155

Resumen

FLOREZ ALARCON, LUIS  y  RENDON, MARÍA ISABEL. IMPACT OF DISPLAY RULES ON EMOTIONAL REGULATION IN A SAMPLE OF SCHOOL CHILDREN. Act.Colom.Psicol. [online]. 2010, vol.13, n.2, pp.79-90. ISSN 0123-9155.

The aim of this study was to describe the temporary pattern of anger and two regulatory behaviors (self-soothing, object manipulation) as a function of training in the use of emotional display rules (EDR) in a sample of 12 boys (M= 9.5 years-old). As an outcome of,this intervention the rate of self-soothing amongst subjects and groups became stable whereas object manipulation seemed to have no regulatory function. Scores in EDR did not show significant differences pre and post intervention, but changes in self-soothing and object manipulation are discussed in function of specific patterns of EDR enactment.

Palabras clave : emotional regulation; regulatory function; emotional display rules; anger; self-soothing; object manipulation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons