SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número40Las emociones en la vida universitaria: análisis de la relación entre autoconocimiento emocional y autorregulación emocional en adolescentes y jóvenes universitariosDiversidad Sorda: educación y sensibilidad intercultural en una escuela especial de Santiago de Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psicogente

versión impresa ISSN 0124-0137

Resumen

URIBE URZOLA, Alicia; RAMOS VIDAL, Ignacio; VILLAMIL BENITEZ, Ilse  y  PALACIO SANUDO, Jorge Enrique. The importance of coping strategies on psychological wellbeing in a school-based sample of adolescent population. Psicogente [online]. 2018, vol.21, n.40, pp.440-457. ISSN 0124-0137.  https://doi.org/10.17081/psico.21.40.3082.

Objective:

This study aimed to identify the relationship between coping strategies and psychological well-being.

Method:

A cross-correlation design was used in a sample of 104 adolescents studying in public schools in the city of Montería (Córdoba, Colombia). The Teen Coping Scale and the Psychological Wellbeing Questionnaire were applied.

Results:

A significant association between the variables of coping and psychological well-being was identified.

Conclusion:

Adolescents who use recurrent coping strategies aimed at solving problems and seeking social support present higher levels of psychological well-being.

Palabras clave : adolescence; coping; social support; psychological well-being; colombia.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )