SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26 número1La Escuela Intercultural de Diplomacia Indígena: academia, posdesarrollo y diálogo de saberes¿Cómo hacer cultura? La vía romana o la sublimación cultural como proceso civilizador índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Desafíos

versión impresa ISSN 0124-4035

Resumen

GARCIA, Pío. Confucian Pedagogy. Desafíos [online]. 2014, vol.26, n.1, pp.57-82. ISSN 0124-4035.  https://doi.org/dx.doi.org/10.12804/desafios26.1.2014.02.

The incentive for the appreciation of capital is exacerbated in the dominant global economy since it subsumes in higher proportions than before the rest of the social subsystems and alters the capacity for the recuperation of the ecological environment. In this context, the teachings of Confucius become relevant again, given his zeal to ensure the constant recreation of the human family through social harmony that emerges through the practice of individual and collective virtues. The family and social pedagogy is essential in order to create this virtuous circle.

Palabras clave : Asian thought; education; Confucianism; communitarism.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )