SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número38Epistemología Jurídica: Devenir de la Enseñanza y Ejercicio Profesional de la Ciencia del Derecho en ColombiaResponsabilidad penal de los profesionales de la salud en contexto de emergencia sanitaria índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Justicia

versión impresa ISSN 0124-7441

Resumen

MORCOTE GONZALEZ, Olga Sofía  y  GUERRERO ARROYAVE, Claudia Patricia. School coexistence in Colombia: a jurisprudential, legal and doctrinal view. Justicia [online]. 2020, vol.25, n.38, pp.95-112.  Epub 06-Oct-2020. ISSN 0124-7441.  https://doi.org/10.17081/just.25.38.4422.

In the present article of reflection an analysis of school violence as a social phenomenon is made; based on the rules of School Coexistence, the doctrine and the analysis of the jurisprudence of the Constitutional Court which emphasizes the protection of the Fundamental Rights of students by the Educational Institutions. This work was developed from the research line: Human, Legal and Social Development with a qualitative approach.

Palabras clave : educational institutions; fundamental Rights; Sentences of the Constitutional Court; School Violence; School Coexistence.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )