SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número10Trabajo cooperativo de profesores de un colegio público para crear centros de recursos de lenguas: retrato de sus ventajas, beneficios y desafíosEscuelas de desarrollo profesional: creando alianzas para reducir la brecha entre colegios y universidades índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GAVILAN GALINDO, Francia del Pilar. A Study of the Dominant Type of Technique (Controlled, Semicontrolled and Free) of Two English Teachers from a Languages Teaching Program. profile [online]. 2008, n.10, pp.163-180. ISSN 1657-0790.

This article shows the process and emerging results from a study held at a private university in Bogotá, Colombia. It aims at describing and interpreting the dominant kind of language teaching technique: controlled, semicontrolled and free (Brown, 2001) within the context of two first semester English teachers of a languages teaching program. Data collection was based upon class observations, teachers' logs and a semi-structured interview that permitted triangulation of information in order to figure out the central research query. The analysis showed that the controlled technique predominates in both teachers' classes. Thus, this study intends to foster reflection and pedagogical debate regarding its implications for ELT instruction within that university.

Palabras clave : Teacher education; controlled; semicontrolled and free techniques; ELT.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons