SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número11Guía en estrategias de lectura: un primer paso hacia el aprendizaje autónomo en un programa de educación semi-presencialLa evaluación en la práctica docente del Programa de Licenciatura en Inglés de la Universidad de la Amazonía índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

CHAPETON CASTRO, Claudia Marcela. The Use and Functions of Discourse Markers in EFL Classroom Interaction . profile [online]. 2009, n.11, pp.57-78. ISSN 1657-0790.

The aim of this paper is to investigate classroom interaction in the context of English as a foreign language being the teacher a nonnative speaker of the language. One specific aspect of classroom interaction and language use is the focus of attention, namely discourse markers (DMs). Using data from an EFL class, this study describes the occurrences and frequencies of DMs. It also provides an account for the main functions of DMs as they were used by a nonnative teacher of English and five adult students of EFL. A qualitative analysis reveals that discourse markers fulfill a number of textual and interpersonal functions which may contribute greatly to the coherent and pragmatic flow of the discourse generated in classroom interaction.

Palabras clave : EFL classroom interaction; discourse analysis; discourse markers; nonnative teacher; adult EFL students.

        · resumen en Español     · texto en Inglés

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons