SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1La naturaleza del reconocimiento en la vida de los maestros de inglés como lengua extranjeraUna comparación de los estilos de enseñanza y los tipos de personalidad de profesores de inglés de los sistemas educativos estatal y privado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

MENDIETA AGUILAR, Jenny Alexandra. Teachers' Knowledge of Second Language and Curriculum: A Narrative Experience. profile [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.89-110. ISSN 1657-0790.

This study was carried out with a group of three teachers who work for the foreign languages department of a private university in Colombia. It was aimed at unveiling and characterizing the narrative knowledge these teachers hold about language teaching and learning processes as well as the role this knowledge plays in the constant construction and evaluation of curriculum. Data were collected through concept maps, biodata surveys, narrative interviews, and participant observation within a narrative inquiry approach to research. Findings show the crucial need to value and explore teachers' knowledge from a narrative perspective in order to better understand the complexity of the teaching context in which they work.

Palabras clave : Narrative inquiry; narratives; second language curriculum; second language teaching and learning; teachers' beliefs.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons