SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número1Una comparación de los estilos de enseñanza y los tipos de personalidad de profesores de inglés de los sistemas educativos estatal y privadoAprendizaje de lenguas colaborativo en Teletándem: un recurso para la educación de profesores en formación inicial índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

BALEGHIZADEH, Sasan  y  DADASHI, Mehdi. The Effect of Direct and Indirect Corrective Feedback on Students' Spelling Errors. profile [online]. 2011, vol.13, n.1, pp.129-137. ISSN 1657-0790.

The study presented here is an attempt to examine the role of indirect feedback in promoting junior high school students' spelling accuracy in English. It compares the effect of direct feedback with indirect feedback on students' written work dictated by their teacher from their textbooks. Two classes were selected from the Zanjanrood District in Iran. Forty-four male students in two groups, one from School A (the direct feedback group) and the other from School B (the indirect feedback group) were treated differently regarding their spelling errors for six weeks. The results obtained revealed that indirect feedback is a more effective tool than direct feedback in rectifying students' spelling errors.

Palabras clave : Direct feedback; dictation; indirect feedback; spelling errors.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons