SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2Exploración del conocimiento de las estrategias de expresión oral en inglés en estudiantes de los grados octavo y doceavoRazones de alumnos y maestros sobre el uso de la primera lengua en el salón de lenguas extranjeras (francés e inglés) en el centro de México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

KHONAMRI, Fatemeh  y  MAHMOUDI KOJIDI, Elahe. Metacognitive Awareness and Comprehension Monitoring in Reading Ability of Iranian EFL Learners. profile [online]. 2011, vol.13, n.2, pp.99-111. ISSN 1657-0790.

We report an investigation on the relationship between metacognitive awareness of reading strategies and comprehension monitoring of language learners in English as a foreign language context. Participants were thirty first year university students majoring in electronics. They completed a questionnaire aimed at discerning the strategies that readers use when coping with academic reading tasks. Participants were then divided into six groups according to their reading proficiency and metacognitive awareness. Think-aloud protocol analysis, error detection and retrospective questions were used to examine the comprehension monitoring of readers. The data were analysed through descriptive statistical procedures as well as t-tests. The results indicated the combined effect of metacognitive awareness of reading strategies and reading ability of academic reading texts on language learners' comprehension monitoring.

Palabras clave : Comprehension monitoring; metacognitive awareness; proficient readers; reading comprehension; reading strategies.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons