SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número1Desde las repeticiones en el aula hasta AICLE: la evolución paradigmática y metodológica hacia el aprendizaje integrado de contenido y lengua extranjeraPreparación del aula de secundaria para estudiantes migrantes que aprenden inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

PINEDA, Diana. The Feasibility of Assessing Teenagers' Oral English Language Performance with a Rubric. profile [online]. 2014, vol.16, n.1, pp.181-198. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v16n1.43203.

This article reports the experience of a study group in a public university in Colombia, formed mostly by academic coordinators who worked in the design of assessment rubrics. Its focus is on the experience of the academic coordinator of the English program for teenagers, who concentrated on implementing the rubric to assess the students' oral performance. The data collection instruments used were the rubric and interviews with the teachers and students. The results are related to the impact of the assessment rubrics on the program's teachers regarding practicality.

Palabras clave : Alternative assessment; oral performance; practicality; rubrics; teaching English to teenagers.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )