SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Funciones de las narraciones de los profesores en contextos de clase de inglés como lengua extranjeraSensibilización de las prácticas de citación para la redacción de resúmenes académicos en estudiantes de posgrado de enseñanza del inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

LIZARAZO PEREIRA, Diana Marcela; ROBERTS, Felicia  y  TAMAYO, Ricardo M.. The Influence of Emotions and Word Frequency in First and Second Language Processing: Evidence From the Emotional Stroop Task. profile [online]. 2023, vol.25, n.1, pp.161-175.  Epub 02-Feb-2023. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v25n1.95379.

First (L1) and second (L2) language speakers process information differently. The current study explores whether L1 and L2 English language speakers process the emotional connotations of high and low-frequency words using the emotional Stroop task. With this task, we measure the reaction time required to name the color of words with positive, neutral, and negative valence. The sample was 100 participants, 50 L1 English speakers and 50 L2 English speakers. Our results show that L2 English speakers process words slower than L1 English speakers do. L1 English speakers processed positive words faster than negative words, but L2 English speakers displayed a reversed pattern, which indicates L2 emotional attenuation for negative words.

Palabras clave : emotional response; emotional Stroop task; second language learning; word frequency; word recognition.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )