SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número1Fortalecimiento de la competencia lectora en inglés mediante la aplicación de un módulo de comprensión de lectura índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Profile Issues in Teachers` Professional Development

versión impresa ISSN 1657-0790

Resumen

GUAPACHA CHAMORRO, María Eugenia  y  CHAVES VARON, Orlando. EFL Writing Studies in Colombia Between 1990 and 2020: A Qualitative Research Synthesis. profile [online]. 2023, vol.25, n.1, pp.247-267.  Epub 03-Feb-2023. ISSN 1657-0790.  https://doi.org/10.15446/profile.v25n1.94798.

This article provides a comprehensive qualitative synthesis of EFL writing studies published in Colombian journals between 1990 and 2020. We synthesised 63 research reports regarding authorship, publication year, focus, methodology (context, participants, research paradigm, design, and data collection methods and analyses), validity, reliability, ethics, findings, limitations, and further research. Our findings reveal that EFL writing is a developing research area in Colombia, characterised as a predominantly qualitative inquiry into adult writing instruction and learning at universities. From the findings, we propose a research agenda and some guidelines for authors and reviewers to enhance and evaluate research reports.

Palabras clave : Colombia; EFL writing; qualitative research synthesis.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )