SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número29Desigualdad de oportunidades educativas en la población de 15 a 29 años en Brasil y Colombia según autoclasificación étnico-racialSalarios de eficiencia en un contexto de agentes heterogéneos y racionalidad limitada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sociedad y Economía

versión impresa ISSN 1657-6357

Resumen

CARVAJAL OSORIO, Mónica María. Política de Discapacidad e Inclusión at Universidad del Valle: A Participatory Process. Soc. Econ. [online]. 2015, n.29, pp.175-201. ISSN 1657-6357.

The population with disabilities is one of the groups at social risk of exclusion within different citizen's life settings including higher education. Universidad del Valle, in the process of recognizing the disability, undertook the construction of Política de Discapacidad e Inclusión with the participation of diverse actors from the University community. Through the analysis of documentary sources, this systematization describes three main characteristics of the process: participative character and joint responsibility of actors, formative approach and networking. Results of this study will contribute to guide the design of other disability policies and constitutes a valuable experience focusing on the construction of community identity for institutional development: "recognition" of disability and persons with disability.

Palabras clave : inclusion; equity; participation; persons with disability.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )