SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30Viviendo de la Sociología: egresados(as) de la Universidad Nacional de Colombia y mercados parciales de trabajoReformando la educación: lecciones de Estados Unidos, Finlandia, Corea del Sur, Brasil y Chile índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Sociedad y Economía

versión impresa ISSN 1657-6357

Resumen

CASTRO HEREDIA, Javier Andrés  y  RAFFO LOPEZ, Leonardo. Some Considerations about the Structure of Economics Curriculums in Colombia. Soc. Econ. [online]. 2016, n.30, pp.147-170. ISSN 1657-6357.

This paper presents some peculiarities about economics undergraduate programs in Colombia with a quantitative analysis of a selected sample according to two aspects, region and student's performance in a test of economics knowledge. The analysis shows convergence in curricular structures of Economics programs, with small regional differences. This standardization of curricula may suggest the existence of a leader-follower strategy in economics programs. Some programs tend to imitate standardization of national leading programs to provide modern, prestigious, flexible and comprehensive curricula regardless their own particular specificities and features.

Palabras clave : teaching economics; undergraduate; curricula; higher education; Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )