SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2Experiencia del proceso metodológico para el diseño de planes locales de igualdad de oportunidades en Santander, ColombiaAspectos psicosociales del rol docente en la modalidad B-Learning de la Universidad Militar Nueva Granada índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

ACEVEDO-MURIEL, Andrés Felipe  y  MURCIA-RUBIANO, Ángela Mercedes. Emotional Intelligence and Fifth-Grade Learners’ Learning Process at a Nationalized State Educational Institution. Ágora U.S.B. [online]. 2017, vol.17, n.2, pp.545-555. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3290.

The fact of determining the relationship between emotional intelligence and fifth-grade learners’ learning process at the Nationalized State Educational Institution at the La Carrera branch in the Municipality of Paime, Cundinamarca, Colombia, allowed to verify and to generate discussion on the relationship between emotional intelligence and fifth-grade learners’ learning. There, it can be noted that the greater the support and the strengthening of emotional intelligence are, both in the school ambiance and in the family and society, the greater the learner’s learning process development is.

Palabras clave : Correlation; Emotional Intelligence; Dimensions; Learning..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )