SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número2La inteligencia emocional y el proceso de aprendizaje de estudiantes de quinto de primaria en una Institución Educativa Departamental NacionalizadaEl fomento de las escuelas públicas en la Provincia de Antioquia en los primeros años de vida Republicana (1819-1828) Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

PADILLA-BELTRAN, José Eduardo  y  RINCON-CABALLERO, Diego Armando. Psychosocial Features of Teacher’s Role in B-Learning Modality at Universidad Militar Nueva Granada. Ágora U.S.B. [online]. 2017, vol.17, n.2, pp.556-571. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.3291.

Changes in higher education come in part preceded by the impact of the technologies of information and communication, whose incidence is reflected in the change of teacher’s roles. Therefore, in b-learning modalities teachers must acquire new roles, which are the product of social influence in professional activities from educational institutions and society, in general. Otherwise, the approach of social representations to characterize the set of everyday thoughts of teachers in the Faculty of Distance Studies is articulated, finding out that the roles of a facilitator, a guide, and a companion acquire significance in the pedagogical action of the teaching as a way of key aspects of the representation.

Palabras clave : B-Learning; Instructor; Higher Education; Social Representation; Role..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )