SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1Política Pública sobre violencia en el noviazgo: ¿asignatura perdida en Colombia?El agente educativo en la garantía de la protección integral de la primera infancia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


El Ágora U.S.B.

versión impresa ISSN 1657-8031

Resumen

ALZATE-MEJIA, Nicolás Alberto  y  VANEGAS-CARVAJAL, Edgar Alonso. The Postulates of Franciscan Pedagogy in Relation to Ethical Training in the Context of Saint Bonaventure University. Ágora U.S.B. [online]. 2021, vol.21, n.1, pp.366-384.  Epub 01-Nov-2021. ISSN 1657-8031.  https://doi.org/10.21500/16578031.5576.

It is important to remember that the results of higher knowledge at the Saint Bonaventure University seek the common good of all life, of the biota in general, which includes the sustainability of ecosystems. This common good has been implemented with the help of a socio-humanistic value called fraternity, which is concreted in interdisciplinary team projects. There are two great strengths underlined by the Saint Bonaventure University in considering the exercise of Franciscan pedagogy.

Palabras clave : Pedagogy; Ethics; Franciscan Paideia; Education; and Formation.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )