SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número33Análisis económico de la violencia doméstica en Colombia, 2012-2015Jóvenes y violencia en el ámbito escolar. Un análisis de las representaciones desde la prensa argentina (1993-2011) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Civilizar Ciencias Sociales y Humanas

versión impresa ISSN 1657-8953

Resumen

CORTES GARCIA, Francisco Joaquín. Science, revolution and birth of sociology. Civilizar [online]. 2017, vol.17, n.33, pp.163-176. ISSN 1657-8953.  https://doi.org/10.22518/16578953.906.

The École Polytechnique was an academic, revolutionary and scientific institution founded at the end of the 18th century in France. The school brought together the leading scientists of the time and used revolutionary principles to establish the profession of engineer, the current concept of the scientific community and the modern link between knowledge and the state apparatus. Within the educational institution sociology emerged as a science, under a positivist conception. In this article we analyze the close links between the creation of the École Polytechnique and its importance in the birth of sociology.

Palabras clave : Engineer; École Polytechnique; sociology; birth of sociology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )