SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número3Alteraciones de la relevancia en los ciber-mediosConsistencia epistémica del síndrome de Dificultades del Aprendizaje: aportaciones de la magnetoencefalografía como técnica de neuroimagen funcional índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

MARCIALES-VIVAS, GLORIA PATRICIA; GONZALEZ-NINO, LILIANA; CASTANEDA-PENA, HAROLD  y  BARBOSA-CHACON, JORGE WINSTON. Information Literacy in University Students: Revisiting the Concept. Univ. Psychol. [online]. 2008, vol.7, n.3, pp.643-654. ISSN 1657-9267.

This article draws on a 2006-2007 research about information literacy in university students. Current definitions about information literacy are presented, drawing on contributions by the American College and Research Library - ACRL and the California State University - CSU. A complementary historical and social standpoint about information literacy is also introduced (Ferreira & Dudziak, 2004). These perspectives are the basis to build a renewed concept about information literacy framed within principles of Discursive Semiotics (Fontanille, 2001; Greimas, 1989). An analytical structure of the concept is proposed, tested and exemplified with a case study.

Palabras clave : Information Literacy; University Students; Information Sources; Information Skills; Access to Information; Information Seeking.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons