SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número3Indicadores conductuales de ansiedad escolar en bachilleres en función de sus calificaciones en un examen de matemáticasJe pense que tu voulais dire... [Creo que lo que querías decir era...]: función de las reformulaciones al hablar por correo electrónico en francés como lengua extranjera índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

FORERO-SAENZ, AMPARO. Interaction and Discourse in the Mathematics Classroom. Univ. Psychol. [online]. 2008, vol.7, n.3, pp.787-806. ISSN 1657-9267.

This article presents developments in research concerning communication in the mathematics classroom. Specifically, it describes the discourse that arises in the classroom when the act of teaching-learning a particular concept of mathematics takes place guided by an "Expert educator". From a case study, with ethnographic methodologies and analysis of the discourse, it tries to offer an analysis tool that enables teachers and psychologists to find the answers to questions such as: which discursive functions and strategies are privileged in the learning process; how do the actions of the participants are organized in the didactic sequences; and how do processes of attribution and modification of meaning appearin their discourse.

Palabras clave : Interaction in the Classroom; Language and Cognition; Analysis of the Discourse; Matehematics Teaching-learning; Discourse in the Classroom; Mathematics Education; Mental Processes; Discourse Analysis.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons