SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 número3Interacción y discurso en la clase de matemáticasLa educación a distancia en otro registro: usos y apropiaciones de tecnologías en la formación de profesores índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

GONZALEZ-NINO, LILIANA. Je pense que tu voulais dire... [I Think that what You Mean Is...]: Functions of Clarifications when Talking Via E-mail in French as a Foreign Language. Univ. Psychol. [online]. 2008, vol.7, n.3, pp.807-822. ISSN 1657-9267.

This article draws on a study about linguistic pairs (tandem) by e-mail which was based on the asynchronous communication between speakers of different mother tongues in an attempt to facilitate their communication and joint construction of their own learning of a foreign language. This article is aimed at interrogating the function of clarifications in this type of communication. Conversation analysis is used to examine the participants' communicative and interactive behaviors focusing on how the native speaker (N) helps the non-native speaker (NN) comprehend information and improve his/her communicative competence. Results demonstrate that native speakers shape their role as "language pals" through clarifications helping non-native speakers.

Palabras clave : E-mail; Exolingual Communication; Communication Strategies; Clarifications; Electronic Mail Systems; Communication Strategies; Communication-Methodology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons