SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número2Un apoyo a la evaluación transcultural de la emoción: validación del International Affective Picture System en una muestra chilenaCliff's Delta Calculator: un programa para calcular el tamaño del efecto no paramétrico al comparar dos grupos de observaciones índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

CASO NIEBLA, JOAQUÍN; HERNANDEZ-GUZMAN, LAURA  y  GONZALEZ-MONTESINOS, MANUAL. The self-esteem test for adolescents. Univ. Psychol. [online]. 2011, vol.10, n.2, pp.535-543. ISSN 1657-9267.

The present study intended to explore construct validity of the Self-esteem Test for Adolescents and update psychometric properties found in previous studies. 1581 Mexican students (850 women and 731 men) of a public high school in Mexico City responded to the scale. The sample was split randomly in half. EFA was applied using one sample's data, and CFA to the other sample's data. The model, assumed to underlie responses to the Self-esteem Test for Adolescents, satisfactorily fit the data, confirming a structure of 4 factors: self-cognitions, competence cognitions, family relations and rage. Results of the present study corroborate previous data concerning content, criterion-related and construct validity of the Selfesteem Test for Adolescents.

Palabras clave : Adolescent psychology; Self-esteem; Adolescents; SEM; Validity; Instrumental Study; Adolescent Psychology; Psychometrics; Psychological Tests; Individual Differences; Social Behaviour; Interpersonal Relations; Emotions.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons