SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número4Evaluación de las propiedades psicométricas del Brief COPE, su relación con el NEO PI-R y diferencias de género en BrasilEl modelo de perfeccionismo disposicional 2x2 en la adolescencia: una comprobación en el contexto de la Educación Física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

SICILIA, Alvaro; FERRIZ, Roberto; TRIGUEROS, Rubén  y  GONZALEZ-CUTRE, David. Spanish Adaptation and Validation of the Physical Activity Class Satisfaction Questionnaire (PACSQ). Univ. Psychol. [online]. 2014, vol.13, n.4, pp.1321-1332. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.UPSY13-4.ayve.

The purpose of this study was to validate the Spanish version of the Physical Activity Class Questionnaire (PACSQ) into the physical education (PE) context. The sample consisted of 858 students, aged between 15 to 21 years, and the psychometric properties of the PACSQ were examined through different analyses. The results supported both the first- order nine -factor model and the higher-order model. The structure of both models was invariant across gender. Correlations among the subscales indicated a related factor model supporting construct validity of the scale. Alpha values over 0.7 and suitable levels of temporal stability were obtained. The findings of this study provided validity evidences for using the PACSQ in a Spanish context.

Palabras clave : validation; psychometric properties; satisfaction; physical education.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )