SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Universitas Psychologica: un camino hacia la internacionalizaciónImpulso a la delgadez y búsqueda de la muscularidad: el rol de las ideologías de género índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

FLORES COLL, Marta  y  DURAN GISBERT, David. Peer Tutoring and Reading Comprehension: an Effective Tandem?The effects of Peer Tutoring on Reading Comprehension. Univ. Psychol. [online]. 2016, vol.15, n.2, pp.339-352. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.upsy15-2.teic.

The purpose of this research is to examine the changes occurring in the development of reading comprehension during the implementation of a peertutoring programme "Leemos en pareja" and the mechanisms underlying these changes. We opt for a design that allows multiple methodological approaches: a quantitative one, through a quasi-experimental design to account for changes to reading comprehension, and a qualitative approach to analyse the process and identify the actions responsible for the changes observed. Results show statistically significant gains on the analyzed reading comprehension variable and that improvement occurs thanks to the use of reading strategies and to the scaffolding help offered by the tutors. In conclusion, it is noted that peer tutoring practices may have contributed significantly to improving reading comprehension skills.

Palabras clave : cooperative learning; peer tutoring; reading comprehension; reading improvement; student diversity.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons