SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número4Género y cambio de actitudes ante el consumo de drogas. Los efectos del Programa de Competencia Familiar con adolescentes (12-14 años)¿Cuál es el nivel de desarrollo esperable para un niño con síndrome de Down en sus primeros años de vida? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

PALOMARES CUADROS, Juan; CUESTA SANTOS, Jóse Manuel; ESTEVEZ DIAZ, Manuel  y  TORRES CAMPOS, Beatriz. Development of Body Image, Self-esteem and Physical self-Concept at the end of Primary Education. Univ. Psychol. [online]. 2017, vol.16, n.4, pp.246-258. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/javeriana.upsy16-4.dica.

In this paperis analyzed the relationshipbetween satisfaction withbody image,self-esteem andphysical self.Participants were310students,grades 5 and 6primary and22practicing teachers,the educationalareaMotril-Costa (Spain). Asquantitative techniquesQuestionnairebody silhouettes, Physical SelfQuestionnaire and theRosenbergSelf-Esteem Scale.Asthe qualitative technique was used semi-structured interview. The results show thatdifferent fromthe image they haveand would like tohave.It is also appreciatedthat the boyshave a higher levelofself-esteem.It isthe girls whoare consideredless abletoenjoyphysical activityandto a lesser extentof these activities.

Palabras clave : preadolescence; body image; self-esteem; physical self-concept.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )