SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Cuestionario de Ansiedad Estado Rasgo (STAI): análisis psicométrico y funcionamiento en una muestra de drogodependientes y controlesPropiedades psicométricas de una versión española breve de 30 ítems del Cuestionario de Ansiedad y Depresión (MASQE30) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

FAJARDO MAYO, María Alejandra; RAMIREZ LOZANO, Mónica Piedad; VALENCIA SUESCUN, María Isabel  y  OSPINA-ALVARADO, María Camila. Beyond Victimizing Children in Contexts of Armed Conflict: Peace-Building Potencials. Univ. Psychol. [online]. 2018, vol.17, n.1, pp.90-103. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/javeriana.upsy17-1.mavn.

The article presents the review of studies corresponding to one of the phases of the research project in which it is framed, which sought to approximate the state of the art of knowledge produced in Colombia between 2002 and 2012 on the identity and subjectivity of children around to peace and democracy in contexts of armed conflict. Children and youth rights are affected in these contexts from the areas of existence, development, protection andparticipation. The study provides a critical reading of the traditional view focused on the violation of rights and the positioning of children as victims, inviting to identify the individual and collective potentials with which they and their families are provided.

Palabras clave : childhood; armed conflict; human rights; peace-building.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )