SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2Formar para la investigación: base de la profesionalidad del Licenciado en Educación en ColombiaPerfeccionando el procesamiento de la información en investigaciones pedagógicas desde una relación metodológica cualitativa-cuantitativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Encuentros

versión impresa ISSN 1692-5858

Resumen

BUELVAS COGOLLO, Luis A.; ZABALA CALONGE, Camilo; AGUILAR TIRADO, Heidy  y  ROYS ROMERO, Nancy. ICT as a strategy for the strengthening of textual understanding and interpretation. Encuentros [online]. 2017, vol.15, n.2, pp.175-188. ISSN 1692-5858.  https://doi.org/10.15665/re.v15i2.895.

Understanding and textual interpretation are difficulties affecting students, therefore in the sixth grade of Rural Educational Institution Antonio Nariño de San Pedro Antioquia a pedagogical strategy based on ICT which consisted of applying a pre-test was implemented allowing to know the level of understanding and textual interpretation, continuing the training process supported by ICT, ending with the post-test which showed the progress of the study conducted. The methodology used is mixed, quantitative survey techniques with a sample of 38 students and qualitative data that describe the process and results. At the end, the results show that 89.47% of students showed changes in understanding and textual interpretation.

Palabras clave : ICT; education; reading comprehension; textual interpretation; teaching tool.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )