SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1La construcción socio-histórica de la "infancia peligrosa" en EspañaExperiencia y tradición en Walter Benjamin índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud

versión impresa ISSN 1692-715X

Resumen

FEIXA, Carles; FERNANDEZ-PLANELLS, Ariadna  y  FIGUERAS-MAZ, Mónica. Generation #. Youth movements in the hiperdigital age. Rev.latinoam.cienc.soc.niñez juv [online]. 2016, vol.14, n.1, pp.107-120. ISSN 1692-715X.  https://doi.org/10.11600/1692715x.1416301115.

This paper reflects on the metamorphosis of youth movements in the transition from the digital age to what we can call hiperdigital age (that is, the age of the social web). This transition is synthesized in a terminological change: Generation @ or At Generation versus Generation # or Hashtag Generation. The paper is organized into two parts. The first section takes the discussion in an article published fifteen years ago (Feixa, 2000) and the differences between one and another generation in the following comparison: history of the significant (ie, Signs @ and #) and meaning of the two terms. The second section, from the comparative analysis of the dilemmas of each generation, approach the transitions and theoretical features of the current generation # or hiperdigital generation. Social movements, often featuring youth, are where these theorized transitions are manifested in all its glory.

Palabras clave : youth; generations; information society; generation @; generation At sign; generation #; generation Hashtag.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons